S Druidy za památkami Egypta – část 1

Je magické datum 22.2.2020 večer a my se postupně scházíme na pražském letišti. Je nás 44, zase ta magie čísel. Odbavujeme se a trochu nečekaně, po minulých zkušenostech, odlétáme téměř na čas. Let trvá 4 hodiny, zčásti to prospíme, ale nad ránem vidíme neuvěřitelně nádherný východ Slunce.

Přílet, fronta na vízum a hurá k autobusu. Čekáme jen na Boženku. Které nějaký rekreace chtivý turista vyměnil kufr. Odjíždíme do Hotelu Sunny Days, který je u malého zálivu. Dorážíme o půl 8 a následně nás čeká několik hodin čekání na ubytování. V Egyptě se prostě nespěchá.

Čas trávíme poleháváním na opalovacích lehátkách a procházkou podél malého zálivu, který slouží jako koupaliště, na vyhlídku s výletními loděmi a výhledem na otevřené moře. Tady nás překvapí dvoumetrová muréna vyhřívající se téměř u břehu.

Ubytují nás v 11 a tak dáme sprchu a jdeme na oběd. Odpoledne trávíme koupáním, procházkou a dospáváním. Před večeří sedíme v místní zahradním posezení a František se šesti manželkami, jejichž počet se postupně zvyšuje, budí zasloužený obdiv :o)

Po večeří jdeme spát, čeká nás náročný den.

Jak se stane motem našeho pobytu, vstáváme trochu dřív, než obyčejní rekreanti. Je 0:30 když nám zazvoní telefon z recepce a my bereme zavazadla a vyrážíme na autobus, který nás poveze do Aswanu. Díky našemu počtu dostáváme dva autobusy, což se ukáže jako velká výhoda, protože téměř na každého vychází dvojsedadlo. Cesta nám trvá od 2:15 do 12 hodin s jednou zastávkou. Cesta vede přes vyprahlou kamenito-písčitou pustinu a vypadá opravdu nehostinně.

Po ubytování na lodi Nils Carnival si dáváme oběd, bereme batůžky a vyrážíme autobusem do přístavu, kde se naloďujeme na malou loďku a vyplouváme směr Chrám v Philae. Tady si projdeme energetickou linii vedoucí z nádvoří středem až dovnitř chrámu se svatyní. Procházíme boční místnosti, kde jsou důležitá místa, na stěnách vidíme Thovta s Horem nalévající moudrost do Adepta, v zadní místnosti pak Isis s roztaženými křídly, takto zachovalé detailní zobrazení je v Egyptě jen na několika místech. Na pravé straně nádvoří je chodba, kde je možné harmonizovat mužsko-ženský princip. Procházíme na pravou stranu chrámu, kde je zachovaný původní vchod. Chrám byl totiž přestěhován, původní umístění je nyní pod vodou.

Z přístavu přejíždíme přes hráz vybudovanou v roce 1902 o výšce 42 m, je odsud krásný výhled. Vlevo Násirovo jezero s Chrámem Philae a vpravo 1. katarakt, krajina s peřejemi. Přijíždíme do malého přístavu a loďkou přejíždíme do Chrámu Kalabsha Temple. V rychlosti procházíme Chrámem až ke svatyni, potom rychle ven, obejdeme Chrám zprava a jdeme mezi velkými balvany k Horovu svatostánku. V předsálí jsou tři sochy s mimozemskými rysy, vzadu portál. Všude je stále ještě původně barevná výzdoba. Jen škoda, že nemáme více času.

Zpět na loď se stavujeme v parfumérii, kde očicháme spoustu tradičních vůní vyráběných původními recepturami. Rychle na večeři a poté ještě pěšky do města na místní trh. Ten v Aswanu je vyhlášený především kvalitním kořením.